Ion IVAN Ion IVAN Ion IVAN
Restante

Studentul restantier este acela care:

  • nu s-a prezentat la examenul din sesiunea normala;
  • a obtinut o nota insuficienta pentru a promova la examenul din sesiune;
  • sa vada care sunt resursele necesare;
  • a dat biletul la examenul oral sau a dat foaia goala la examenul scris;
  • sctivitatea din timpul anului este insuficienta pentru a accede la examen;
  • este dat afara din examen pe diferite motive;
  • are o lucrare identica cu a altui coleg, inclusiv in aria greselilor;
  • ofera solutii care nu au nimic comun cu subiectul;
  • ofera mai multe variante de solutii incorecte pentru fiecare subiect;
  • vine la examen cu mult mai tarziu decat ora anuntata;
  • considera de bon ton sa aiba credite din anul intai pentru anul al treilea;
  • solicita nota 4 ca vrea in restanta nota mare;
  • are o stare de sanatate precara in timpul examenului;
  • este in concediu postnatal sau prenatal, in cazul studentelor;
  • este intr-o cu totul alta situatie, plecat fiind din tara.

    Nu este un pacat capital pentru cineva sa aiba o restanta, in general,dar este grav ca acea restanta este la Structuri de date pentru ca o astfel de intamplare necesita o reconsiderare a tuturor eforturilor ce trebuie depuse pe toata perioada de la examenul nepromovat, pana in ziua restantei. A invata pentru restanta inseamna:

  • refacerea activitatii din timpul semestrului;
  • refacerea proiectelor si a lucrarii de semestru;
  • invatarea partii teoretice;
  • reluarea problemelor de la curs si de la seminarii;
  • elaborarea de proceduri de baza pentru a dprinde mecanismele recursive;
  • invatarea de a citi textul subiectului si de a construi solutia din text;
  • construirea de diagrame pentru a vedea ce structura de date trebuie utilizata;
  • deprinderea tehnicii de a construi indicatori de performanta;
  • scrierea de proceduri in concordanta cu textul problemei;
  • rularea de programe complete;
  • deprinderea cu compunerea de programe complexe prin apelul de proceduri de biblioteca;
  • verificarea modului logic de a construi solutii la problemele de structuri de date;
  • rularea de variante de programe;
  • interpretarea modificarilor din secventele de program intrate in executie;
  • scrierea de secvente de program pornind de la diagrame de structura sau de la scheme logice;
  • autoevaluarea tuturor procedurilor si secventelor elaborate.

    Numai un astfel de mod de lucru va fi de succes pentru studentul care isi propune sa obtina o nota rezonabila la examenul restant. Acesta nu trebuie sa abordezesuperficial problematica. Nu trebuie sa invede pe dinafara texte sursa, pe care sa le reproduca. Nu trebuie sa scape niciun detaliu privind invatarea logica, temeinica, ritmica si creativa.